De klantbenadering van morgen

Gepost op: in de categorie: Opinies

Het is alweer 20 jaar geleden dat de mobiele telefoon een prominente rol ging spelen in het dagelijks leven. Het alleen bereikbaar zijn op de vaste telefoon is er tegenwoordig niet meer bij. Een email lezen kan net zo makkelijk op de smartphone als op de computer en het ontmoeten van een klant kan ook online. Persoonlijker wordt het er niet op, directer wel. Een email wordt veelal verzonden naar een medewerker, niet naar het bedrijf. Maar zit iedereen wel te wachten op dit directe contact?

Het is een vraag die menig verkoper bezig houdt. Misschien zijn de bedrijven wel weer toe aan de handgeschreven brief, met persoonlijke aanhef. Wie het weet, mag het zeggen. Echter, het blijft zo dat er nog altijd meerdere manieren zijn om klanten te benaderen. Een simpele email kan volstaan, een telefoontje kan daadkrachtiger zijn, maar een bezoek kan ook weer de doorslag geven. Al snel vergeet je de handgeschreven brief of de brochure van je product. De klantbenadering van morgen zal misschien nooit hetzelfde zijn, wel staat vast dat klanten benaderd moeten worden.

Uiteindelijk is het belangrijk om erachter te komen hoe een klant benaderd moet worden. Daarom is het van belang om alle (soorten van) contactmomenten met de lead, of (potentiele) klant vast te leggen. Hoe is het contact tot nu toe geweest en wat heeft dit opgeleverd? Het vastleggen van informatie kan op verschillende manieren. Welke manier de beste is, wellicht is Tim met zijn associatieve manier van vastleggen een suggestie… Ken jij Tim al?

Geschreven door:

Roland Schweigl

In mijn rol vertolk ik de interface tussen klanten, medewerkers en product, dit geeft mij veel energie. U kennis laten maken met een andere vorm van samenwerken door middel van Tim is mijn passie. Bent u nieuwsgierig bel mij dan bij Softmakers.

Nog geen reacties

Reageer