Incontext

Logo van Incontext

InContext Consultancy Group noemt zich expert in strategische gedragsverandering. Of het nu gaat om het verwezenlijken van een strategie, het tot leven brengen van een merk, het behalen van salesresultaten, het leuker maken van een organisatie of het laten werken van een fusie, om maar een paar dingen te noemen, steeds zijn organisaties voor het succes afhankelijk van het dagelijkse gedrag van mensen op elk niveau. 27 Medewerkers zijn vanuit Baarn dagelijks bezig om deze aspecten te beïnvloeden.

De TimLink is een unieke kracht. Wij gebruiken Tim inmiddels voor alle primaire bedrijfsprocessen. En zo zijn we op een prettige manier afhankelijk van Tim.’

jack Jack van Gils, Directeur Incontext

Gebruikte toepassingen

Incontext gebruikt de volgende Tim applicaties:

‘Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, maar een ervaring zegt meer dan duizend plaatjes.’ Aan het woord is Jack van Gils, directeur van InContext. ‘Wij zijn van oudsher een consultancy- en trainingsbureau. Maar inmiddels afficheren we ons als strategische gedragsveranderaars. Constant bezig met het gedrag van mensen binnen organisaties. Dat doen we op verschillende manieren; we ontwikkelen en geven trainingen, assessments, en maken veel simulaties in de vorm van spellen. Daarbij gaat het om het spiegelen, mensen confronteren, laten ervaren welke gevolgen gedrag heeft. Deze methodiek geeft veel mensen veel inzicht. We ontwikkelden bijvoorbeeld ook een ‘tool’ die myCoachconnect heet. Daarbij gaat het om online coaching. We gebruiken dat product zelf maar bieden deze ook aan derden aan.’

InContext was een van de eerste gebruikers van Tim. ‘We herkenden veel van onszelf in Tim. Eigenzinnig, niet standaard, persoonlijk en flexibel. Altijd bezig om zichzelf en de omgeving te verbeteren. Die herkenning heeft zeker meegespeeld bij het bepalen van onze keuze. Ook de nabijheid van de ontwikkelaars vonden we positief. De mannen van Softmakers geloven in wat ze doen. Ze committeren zich aan Tim. Zo werken wij ook. Samen een proces aangaan. Een avontuur waar beweging en dynamiek in zit. Geen statisch, maar een beweeglijk product maken dat tussentijds verbeterd kan worden. Kortom: we hadden direct een klik met Tim.’

 Prettig afhankelijk

‘Het uitgangspunt was onze behoefte om klanteninformatie beter te beheren. Het managen van de salesactiviteiten was ook een belangrijke wens. We besloten om ook met AccountView te gaan werken voor de financiële administratie, dus de keuze voor Softmakers was snel gemaakt. Nu, ruim acht jaar later, zijn we op een prettige manier afhankelijk van Tim. Het systeem is ingebed in alle lagen van de organisatie. Als je Tim niet kent, kun je niet meedraaien in onze primaire processen, zo simpel is het. We hebben 27 medewerkers die allemaal dagelijks met Tim werken. Tim doet handige dingen voor ons. Inmiddels is Tim zo aangepast aan onze bedrijfsprocessen, dat het echt maatwerk is geworden.’

De introductie van Tim verliep echter niet geruisloos. ‘Tim werkt anders. Dus het kost tijd om Tim te leren kennen en waarderen. Tim neemt niet het gebaande pad, maar zoekt zelf de weg naar de ideale oplossing. Het dwingt je organisatie wel goed na te denken over je processen. Niet iedereen kan daar direct mee uit de voeten. Maar we gingen overtuigd voor Tim, dus daar zetten we ons honderd procent voor in.’

 Breed inzetten

‘Ik vind dat je Tim optimaal moet uitnutten. Dus niet klein beginnen en langzaam een beetje uitbouwen, maar zoveel mogelijk uit het pakket halen. Je moet er veel mee willen. Dan is het nodig dat je je er in wil verdiepen. Dat betekent dus investeren. Om te beginnen is het essentieel dat je de processen binnen je eigen organisatie goed kent. Dan kan je Tim ten volle inzetten om verbeteringen te bewerkstelligen. Ik zou Tim aanraden aan organisaties die in vrijheid informatie aan elkaar willen knopen. Die bereid zijn om zich te verdiepen in het programma en er zo echt meerwaarde uit te halen. Het is een effectief hulpmiddel, maar het valt of staat met de effort die je er als organisatie in stopt. De TimLink maakt het pakket wel bijzonder. Dat is een unieke kracht. Intuïtief denken, daar lijkt het wel een beetje op. Redeneren zoals het menselijke brein. Informatie aan elkaar knopen, linken, zodat die op veel verschillende manieren weer te ontsluiten is. Dat is, wat mij betreft, de meerwaarde van Tim.’

« Terug naar het overzicht