Het associatieve gegevensmodel

Tim is ons antwoord op een universeel probleem; de versnippering van bedrijfsinformatie. Zakelijke informatie leeft binnen veel organisaties in verschillende systemen, persoonlijke emailboxen en documenten in soms obscure mapstructuren.

Naast de voor de hand liggende bezwaren als onvindbaarheid, doublures, moeilijke beveiliging en courantheidsproblemen kan informatie vooral niet optimaal worden benut. Diezelfde informatie heeft u namelijk veel meer te bieden als het in de context van alle bijbehorende gegevens kan worden gezien. Tim geeft u dat inzicht.

 

De kracht van associatie

De kracht van Tim schuilt in zijn vermogen om alle verschillende informatiedelen vrij met elkaar te kunnen combineren. Vrij associëren noemen we dat. In veel andere systemen is vooraf voor u bepaald welke informatie bij elkaar past. Maar zeg nu zelf, is iedere dag voor u hetzelfde? Weet u nu al welke informatie morgen op u afkomt? En weet u dan ook al hoe u er overmorgen naar gaat zoeken? En vanuit welke invalshoek?

Het unieke associatieve gegevensmodel van Tim biedt u wel de volledige vrijheid om alle informatievormen te koppelen aan net zoveel andere informatievormen als u wil. Soms associeert Tim automatisch. Als u daar voor kiest. Of u doet het gewoon zelf middels een simpele beweging met de muis. Als u gegevens vastlegt. Of later, als u informatie juist gebruikt.

 

Krachtiger dan Google

Al die associaties vormen ingangen naar de informatie die u zoekt. Zelfs bij Google moet u een woord weten dat in de gezochte informatie voorkomt. Anders vindt u niet wat u zoekt. Met Tim kunt u zelfs zoeken met woorden die niet eens voorkomen in het gezochte document maar wel in de informatie eromheen. De ge-associeerde informatie.

Het lijkt een beetje op de manier waarop wij zelf denken. Een geur of geluid is verbonden met de herinnering aan een persoon waarvan de naam op het puntje van je tong ligt. Bij het ruiken van die geur schiet de naam je opeens te binnen. Alledaags maar goed beschouwd enorm krachtig.

Dit gegeven is ons vertrekpunt geweest bij de ontwikkeling van Tim. Het is onze missie om zakelijke software dichter bij de mens te krijgen. Met het associatieve gegevensmodel hebben we een forse stap in de goede richting gezet. Daarom zijn we zo benieuwd naar wat u ervan vindt.